Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Türkçenin İkinci Dil Olarak Öğretilmesine Yönelik Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi
"Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Türkçenin İkinci Dil Olarak Öğretilmesine Yönelik Öğretmen Kapasitesinin Güçlendirilmesi Projesi" Millî Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliğinde yürütüldü. Ülkemizde kamu okullarında sayıları giderek artmakta olan yabancı uyruklu öğrencilerin nitelikli bir eğitime erişimlerinin sağlanmasına yönelik olarak Türkiye'de görev yapan Türkçe ve Sınıf Öğretmenlerinin pedagojik bilgi ve becerilerinin artırılması için:
- Türkçenin ikinci dil olarak öğretilmesi konusunda öğretmen eğitimi programı geliştirilmesi,
- Ülke genelinde yabancılara eğitim hizmeti sunan Türkçe ve Sınıf öğretmenlerinin Türkçe'nin ikinci dil olarak öğretilmesi konusunda sertifikalandırılması,
- Türkçenin ikinci dil olarak öğretilmesi konusunda eğitici öğretmen yetiştirilmesi
amaçlandı.
Çalışma kapsamında:
- 8 başlıkta eğitim içerikleri oluşturuldu.
İki Dillilik ve Türkçe Öğretimine Genel Bakış
Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Türkçenin İkinci Dil Olarak Öğretimi
Türkçe Öğretiminde Kullanılan Temel Yaklaşım Yöntem ve Teknikler
Türkçe Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
A1 Düzeyinde Dil Bilgisi Eğitimi
A2 Düzeyinde Dil Bilgisi Eğitimi
B1 Düzeyinde Dil Bilgisi Eğitimi
- Her eğitim içeriğine yönelik eğitim programı oluşturuldu.
- Oluşturulan eğitim programları ile 2019 yılında 459 Türkçe ve Sınıf Öğretmene eğitici eğitimleri gerçekleştirildi.
- Eğitici eğitimi alan öğretmenler tarafından görev yaptıkları illerde bulunan 6425 Türkçe ve Sınıf Öğretmenlerine mahalli eğitimler verildi.
- 2020 yılında 539 Türkçe ve Sınıf Öğretmenine yönelik olarak eğitici eğitimleri gerçekleştirildi.
- Türkçenin İkinci Dil Olarak Öğretilmesine yönelik olarak "Ses Bayrağımız Türkçe" isimli dijital oyun hazırlandı.
- Eğitimlerin online verilebilmesi için eğitimler LMS'e yüklendi.
- Eğitim içeriklerinin bulunduğu 8 başlıkta kitaplar hazırlandı.