Page 21 - Toplu Tedris Nazariyat ve Tatbikat
P. 21

I I I



                  TemorkilzUu  tarihçesi



    1. Yeni zaıııaııııı ba^^ıua kadar uııuııın bir bakı^


          Bazılarına  nazaran toplu tedris,  Harhlumumi-
      den  sonra doğmuş,  binaenaleyh  hiç  mazisi  ol-
      mıyan  yepyeni  bir  sistemdir.  Belki  cihan  harbi
      neticesinde  tehaddüs  eden  siyasî,  İktisadî.,  va-
      ziyetlerin  bu  şekilde  bir  sistemi  tatbik  hususun­
      da  daha  müsait  bir  zemin  ihzar  etmiş  olması
      mümkündür.  Fakat  toplu  tedrisin  ait  olduğu
      “Temerküz,,  fikrinin  çok  eski  bir  mazisi  vardır.
      Netekim  biz  bunu,  meselenin  esası  ile  meşgul
      olan  zevatın  sözlerinden  anlıyoruz:
        ,  “Temerküz  fikrinin  tarihi,  terbiye  ve  tedrisat
      tarihi  kadar  kadimdir,,  (12)  “Ta eskidenberi, ted-
      risî  mevzuların,  kendileri  için  değil,  belki  daha
      yüksek  bir gayeyi  temin  için  nazarı  itibare alın­
       maları  lâzım  geldiği  malûmdu.  Bu  telâkkiye
       nazaran  tedrisat,  talebenin  ruhen  teşekkül  ve
       inkişafına  hizmet  etmeli  ve  bu  suretle  umumî
       terbiyenin  bir  hadimi  olmalı  idi.  Binaenaleyh
       mevzular  da  insanın  ruhen  inkişafına       matuf

       20
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26