Page 339 - Öğretmen Ansiklopedisi ve Pedagoji Sözlüğü I
P. 339

—   3 2 6  —

     na  geçildiği  yıllar  olmu;^ur.  Fakat   bir  ilerleme  göstermişlerdir.  Bu  ha­
     işi  böyle  anlayan  öğretmenler  deği­  va  bütün  köy  enstitülerine  yayılmış,
     şince  verimli  ve  canlı  çalışmalar  so   öğrenciler  halk  türkülerini  ve  millî
     na  ermiştir.  Yine  ülkücü  ve  mesle -   marşları  söylemek,  bir  müzik  âleti
     ğinc  âşık  öğretmenlerin  himmetiyle   (mandolin,  saz  gibi)   çalmak,  mü­
     köy  enstitülerinin  bir  kısmında  (Kı-   zikle  millî  oyunları  oynamak  husu­
     zılçullu,  Arifiye,  Çifteler,  Pazarören,   sunda  takdire  değer  hamleler  yap­
     Gölköy,  Hasanoglan...  gibi)  yukarda   mışlardır.—  Halk  şair  ve  müzisyeni
     belirtilen  ilkelere  uyularak  çok  can­  Aşık  Veysel’in  enstitü  öğrencilerini
     lı  bir  müzik  havası  yaratılmış,  öğ­
                                    yetiştirmek  için  harcadığı  emeği  de
     renciler  gerek  tek  başlarına,  gerekse
                                    anmak  gerektir.  Blb:  107,  111,  122,
     katıldıkları  koro  veya  orkestra  için­
     de  veya  temsillerde  dikkati  çekecek  220,  472,  517,  666,
   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344