Page 339 - Öğretmen Ansiklopedisi ve Pedagoji Sözlüğü I
P. 339
— 3 2 6 —
na geçildiği yıllar olmu;^ur. Fakat bir ilerleme göstermişlerdir. Bu ha
işi böyle anlayan öğretmenler deği va bütün köy enstitülerine yayılmış,
şince verimli ve canlı çalışmalar so öğrenciler halk türkülerini ve millî
na ermiştir. Yine ülkücü ve mesle - marşları söylemek, bir müzik âleti
ğinc âşık öğretmenlerin himmetiyle (mandolin, saz gibi) çalmak, mü
köy enstitülerinin bir kısmında (Kı- zikle millî oyunları oynamak husu
zılçullu, Arifiye, Çifteler, Pazarören, sunda takdire değer hamleler yap
Gölköy, Hasanoglan... gibi) yukarda mışlardır.— Halk şair ve müzisyeni
belirtilen ilkelere uyularak çok can Aşık Veysel’in enstitü öğrencilerini
lı bir müzik havası yaratılmış, öğ
yetiştirmek için harcadığı emeği de
renciler gerek tek başlarına, gerekse
anmak gerektir. Blb: 107, 111, 122,
katıldıkları koro veya orkestra için
de veya temsillerde dikkati çekecek 220, 472, 517, 666,