Page 8 - Maarif Teşkilatı Hakkında Bir Layiha
P. 8

IV.   MEKTEPLERDE YAPILACAK PEDAGOJİK ISLAHAT ....................89
               Pedagojik Islahattan Maksat .......................................................................89
               Tedrisatı Kitabîlikten Kurtarmak Lazımdır ..............................................89
               Çocuğun Zati [Bireysel] Faaliyeti Tedrisatta Nokta-i Hareket [Çıkış
                 Noktası] Olacaktır ...................................................................................90
               Programları Hafifletmek ve Malûmatın Nev'ini [Türünü] ve Derecesini
                 Çocukların Seviyesine Göre Tayin Etmek ...........................................91
               Muhtelif Mevzular Arasındaki Tabiî Vahdet ve Tesanüdü [Doğal Birlik
                 ve Bütünlük] Tayin Etmek  ....................................................................91
               Tedrisatı Ferdileştirme Zarureti [Öğretimi Bireyselleştirme
                 Zorunluluğu] ...........................................................................................96
               Liselerde Laboratuvar Mesai Usulünün Tatbiki ......................................97
               Tahsilin Her Derecesinde Fikrî İş, El İşiyle Beraber Gidecektir ...........100
               İmtihan Sistemimizin Esasından Değişmesi Zaruridir .........................102


          V.   İÇTİMAÎ TERBİYE ....................................................................................105
               Kızların ve Erkeklerin Müşterek Tahsil ve Terbiyeleri Meselesi .........105
               Bir Cemiyetin Siyasi ve İçtimai Nizamı ile Terbiye Sistemi Arasında
                 Sıkı Bir Tâbiyet Münasebeti [Bağlılık İlişkisi] Vardır ......................109
               Mekteplerde Geniş Bir Cumhuriyet Havası Estirmek Lazımdır .........111
               Müstebit İnzibatın [Baskıcı Disiplinin] Yerine Self Guvernement’i
                 [Kendi Kendini Yönetmeyi] Hakim Kılmak ......................................113
               İlmi ve Edebi Bayramlar ............................................................................115
               Mektep Kooperatifleri, İçtimai ve İktisadi Terbiye ................................117
               Talebeyi Mektep Haricinde Menafi-i Umumiye İşleriyle [Topluma
                 Yararlı İşlerle] Alakadar Etmek ..........................................................121


          VI.  MUALLİMLERİN YETİŞTİRİLMESİ MESELESİ ...............................122
               İptidai Muallimliği [İlkokul Öğretmenliği] Basit Bir Meslek
                 Değildir ...................................................................................... 122
               Muhtelif Vasıtalarla Mevcut Muallimlerin Seviyelerini
                 Yükseltmelidir ...................................................................................129
               Bir Orta Muallim Mektebine İhtiyaç Vardır ...........................................133



          8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13