Page 8 - Maarif Teşkilatı Hakkında Bir Layiha
P. 8
IV. MEKTEPLERDE YAPILACAK PEDAGOJİK ISLAHAT ....................89
Pedagojik Islahattan Maksat .......................................................................89
Tedrisatı Kitabîlikten Kurtarmak Lazımdır ..............................................89
Çocuğun Zati [Bireysel] Faaliyeti Tedrisatta Nokta-i Hareket [Çıkış
Noktası] Olacaktır ...................................................................................90
Programları Hafifletmek ve Malûmatın Nev'ini [Türünü] ve Derecesini
Çocukların Seviyesine Göre Tayin Etmek ...........................................91
Muhtelif Mevzular Arasındaki Tabiî Vahdet ve Tesanüdü [Doğal Birlik
ve Bütünlük] Tayin Etmek ....................................................................91
Tedrisatı Ferdileştirme Zarureti [Öğretimi Bireyselleştirme
Zorunluluğu] ...........................................................................................96
Liselerde Laboratuvar Mesai Usulünün Tatbiki ......................................97
Tahsilin Her Derecesinde Fikrî İş, El İşiyle Beraber Gidecektir ...........100
İmtihan Sistemimizin Esasından Değişmesi Zaruridir .........................102
V. İÇTİMAÎ TERBİYE ....................................................................................105
Kızların ve Erkeklerin Müşterek Tahsil ve Terbiyeleri Meselesi .........105
Bir Cemiyetin Siyasi ve İçtimai Nizamı ile Terbiye Sistemi Arasında
Sıkı Bir Tâbiyet Münasebeti [Bağlılık İlişkisi] Vardır ......................109
Mekteplerde Geniş Bir Cumhuriyet Havası Estirmek Lazımdır .........111
Müstebit İnzibatın [Baskıcı Disiplinin] Yerine Self Guvernement’i
[Kendi Kendini Yönetmeyi] Hakim Kılmak ......................................113
İlmi ve Edebi Bayramlar ............................................................................115
Mektep Kooperatifleri, İçtimai ve İktisadi Terbiye ................................117
Talebeyi Mektep Haricinde Menafi-i Umumiye İşleriyle [Topluma
Yararlı İşlerle] Alakadar Etmek ..........................................................121
VI. MUALLİMLERİN YETİŞTİRİLMESİ MESELESİ ...............................122
İptidai Muallimliği [İlkokul Öğretmenliği] Basit Bir Meslek
Değildir ...................................................................................... 122
Muhtelif Vasıtalarla Mevcut Muallimlerin Seviyelerini
Yükseltmelidir ...................................................................................129
Bir Orta Muallim Mektebine İhtiyaç Vardır ...........................................133
8