Page 6 - Toplu Tedris Nazariyat ve Tatbikat
P. 6

Mııkîulileıne



      Son  zamanın  Pedagoji  telAkkilerinden  ilham  alan
   yeni  ilkmektep  programlarımız,  bu  sahada  çalışan  ar­
    kadaşlarımızın  karşısına  yepyeni  meseleler  koydu.  Ted­
   risata  toplu  bir  şekil  vermek  te  işte  mevzuu  bahssolan
   bu  mesaildcn  bir  tanesidir.  Fakat  aradan  b  sene  kadar
    bir  müddet  geçmiş  olmasına  rağmen  her  nedense  bu
    meselenin  halli  hususunda  ne  nazarî  ve  ne  de  amelî
    sahada  fazla  bir şey  yapılamadı.  Filvaki  bu  mevzu  etra­
    fında  bugüne  kadar  yazılan  kitapların  adedi  bir  kaçı
    geçmediği  gibi,  meselenin  sınıflardaki  tatbikatı  da  ışın
    henüz  hiç  anlaşılamadığını  göstermektedir.  “Toplu  Ted­
    ris  Nazariyat  ve  Tatbikatı „  intişar  sahasına  işte  böyle
   *bir  devirde  meslektaşlarımıza  küçük  bir  yardımda  bu­
    lunmak  gayesile  çıkıyor.  Kitap  herhangi  küçük  bir  ıd
    diada  bulunmaktan  çok  uzaktır.  Toplu  tedrisin  esası  ile
    yakından  meşgul  olanlar,  bu  hususa  ait  garp  lısanlarıle
    yazılmış  olan  eserlerin  ne  mühim  bir  yekûn  teşkil  etti­
    ğini  pek  iyi  bilirler.  Bu  şerait  dahilinde,  meselenin  hem
    nazariyat  ve  hem  de  tatbikatını  150  sahifeye  sıkıştırmak
    iddiasıiKİa  bulunan  bir  kitabın  mükemmel  olmasına  bit­
    tabi  imkân  yoktur.
        Kitap  iki  esaslı  kısmı  ihtiva  eder.  Birinci  kısımda
     toplu  tedris  nazariyatına  ait  bir  kaç  meseleye  temas
     olunmuştur.  Bu  şuada  temerküzün  tarihçesine  bililtizam
     fazla  yer  tahsis  edildi.  Çünkü  tedrisatta  topluluk  hare­
     ketlerinin  nekadar  mütenevvi  şekiller  geçirdiğini  ve  ge-
     <iirmekte  olduğunu  görıiıek  için  buna  çok  ihtiyaç  vardır.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11