Page 6 - Toplu Tedris Nazariyat ve Tatbikat
P. 6
Mııkîulileıne
Son zamanın Pedagoji telAkkilerinden ilham alan
yeni ilkmektep programlarımız, bu sahada çalışan ar
kadaşlarımızın karşısına yepyeni meseleler koydu. Ted
risata toplu bir şekil vermek te işte mevzuu bahssolan
bu mesaildcn bir tanesidir. Fakat aradan b sene kadar
bir müddet geçmiş olmasına rağmen her nedense bu
meselenin halli hususunda ne nazarî ve ne de amelî
sahada fazla bir şey yapılamadı. Filvaki bu mevzu etra
fında bugüne kadar yazılan kitapların adedi bir kaçı
geçmediği gibi, meselenin sınıflardaki tatbikatı da ışın
henüz hiç anlaşılamadığını göstermektedir. “Toplu Ted
ris Nazariyat ve Tatbikatı „ intişar sahasına işte böyle
*bir devirde meslektaşlarımıza küçük bir yardımda bu
lunmak gayesile çıkıyor. Kitap herhangi küçük bir ıd
diada bulunmaktan çok uzaktır. Toplu tedrisin esası ile
yakından meşgul olanlar, bu hususa ait garp lısanlarıle
yazılmış olan eserlerin ne mühim bir yekûn teşkil etti
ğini pek iyi bilirler. Bu şerait dahilinde, meselenin hem
nazariyat ve hem de tatbikatını 150 sahifeye sıkıştırmak
iddiasıiKİa bulunan bir kitabın mükemmel olmasına bit
tabi imkân yoktur.
Kitap iki esaslı kısmı ihtiva eder. Birinci kısımda
toplu tedris nazariyatına ait bir kaç meseleye temas
olunmuştur. Bu şuada temerküzün tarihçesine bililtizam
fazla yer tahsis edildi. Çünkü tedrisatta topluluk hare
ketlerinin nekadar mütenevvi şekiller geçirdiğini ve ge-
<iirmekte olduğunu görıiıek için buna çok ihtiyaç vardır.