Page 90 - Toplu Tedris Nazariyat ve Tatbikat
P. 90

bir  diğeri  çekmek  istemeyip  muhakkak çekilmek
    istiyor,  bir  üçüncüsü  de  öne geçmek  için  kavga
    ediyordu.  Fakat  ekseriyet sulhperverane  ve  yar­
    dıma  hazır  bir şekilde  hareket  etti.  Kayma,  bu
    suretle  yarım  saat  sürdü. ÇocuklaV  keyiflerinden
    bagırıyorlardi.  İçlerinde  bazıları  da  muallimlerinin
    kendilerini  seyrettiğini  bildikleri  için  fevkalâ­
    delikler  göstermek  istiyorlardı.
        Yarım  saat  sonra  sınıfa  avdet  ettik.  Çocuklar
    yeniden  anlatmıya  başladılar.  Söylenen  bazı
    cümleler  kızakları  tekrar  gözden  geçirmiye  se­
    bebiyet  verdi.  Küçük  ve  büyük  kızaktır  muka­
    yese  olundu.  Kızağa  ait  muhtelif  kısımlar  ve
    bilhassa  demir  parçası,  vidalar  yeniden  gözden
    geçirildi.  Demir  aksam  ile  tahta  aksam  ¿ırasında
    keza  mukayeseler  yapıldı  (Soğuk,  [laslı,  parlak.)
    ve  bu  suretle  demir  kızakların  oturacak  yerleri­
    nin  neden  demirden  yapılmadığı...  izah  edildi.
    Kazanılan  intibalar,  resim, yazı,  kıraat  ve  teganni
    ile  yeniden  işlendi.  Nihayette  güzel  bir  gün ge­
    çirip  çok  şeyler  öğrendiğimize  kani  bulunuyor­
    duk.
            :(  neroly'ııin  anladığı  şekilde
                       toplu  tedrİH

        Deroly  nezdindeki  toplu  tedris  şeklini  anlı-
    yabilmek  için  Sadrettin  Celâl  Beyefendinin,  Mile
    HamaVde’den  tercüme  ettikleri  “  Decroly  usulü«
    namındaki  esere  başlangıç  olmak  üzere  yazdık-
                                                       80
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95