Page 90 - Toplu Tedris Nazariyat ve Tatbikat
P. 90
bir diğeri çekmek istemeyip muhakkak çekilmek
istiyor, bir üçüncüsü de öne geçmek için kavga
ediyordu. Fakat ekseriyet sulhperverane ve yar
dıma hazır bir şekilde hareket etti. Kayma, bu
suretle yarım saat sürdü. ÇocuklaV keyiflerinden
bagırıyorlardi. İçlerinde bazıları da muallimlerinin
kendilerini seyrettiğini bildikleri için fevkalâ
delikler göstermek istiyorlardı.
Yarım saat sonra sınıfa avdet ettik. Çocuklar
yeniden anlatmıya başladılar. Söylenen bazı
cümleler kızakları tekrar gözden geçirmiye se
bebiyet verdi. Küçük ve büyük kızaktır muka
yese olundu. Kızağa ait muhtelif kısımlar ve
bilhassa demir parçası, vidalar yeniden gözden
geçirildi. Demir aksam ile tahta aksam ¿ırasında
keza mukayeseler yapıldı (Soğuk, [laslı, parlak.)
ve bu suretle demir kızakların oturacak yerleri
nin neden demirden yapılmadığı... izah edildi.
Kazanılan intibalar, resim, yazı, kıraat ve teganni
ile yeniden işlendi. Nihayette güzel bir gün ge
çirip çok şeyler öğrendiğimize kani bulunuyor
duk.
:( neroly'ııin anladığı şekilde
toplu tedrİH
Deroly nezdindeki toplu tedris şeklini anlı-
yabilmek için Sadrettin Celâl Beyefendinin, Mile
HamaVde’den tercüme ettikleri “ Decroly usulü«
namındaki esere başlangıç olmak üzere yazdık-
80