Page 313 - Öğretmen Ansiklopedisi ve Pedagoji Sözlüğü I
P. 313

—  300 —

  line  getirmeye  yarar.  Marangoz  tez­  Group  Mind  (1920X  4.  Outline  of
  gâhının  başında  çalışırken  dikkat  e-   Ps.  (1923X
  dilecek  nokta,  mihaniki  hareket  et -
                                    M.  CEVDET  İNANÇ  (1883  -
  memek,  serbestçe  davranarak  yaratı   1935)  —  Muallim  M.  Cevdet  diye
  cıltğa önem vermektir. Bib: 701, 733.
                                 anılan,  öğretmen   yetiştirme  işinde
    MARRK, K. (doğ.  1869) — Würz-
                                 hizmeti  geçen  değerli bilim  adamı  ve
  hurg Üniversitesinde profesörlük  yap
                                 eğitken.  Onun öğretmenlik  hayatı  ül­
  mış  olan  bir  ruhbilimci.  Başlıca  c-
                                 kücülüğün  bir  örneğidir.  İstanbul
  serleri  şunlardır:  1.  Exp.  ps.  Unters,
                                 Erkek  öğretmen  Okulunda,  bu  ku -
  über das Urteil (I90IX  2.  Lehre  von   rumun  müdürü  Sâtı  Bey  zamanında
  den  Gesichtsempf.  (I893(.  3.  Rhyt-   girişilen  ıslâhat   hareketlerinde  M.
  mus  in  der  Prosa  (1940).  4.  Prak  -   Cevdet’in  payı  büyüktür.  O,  bir  çok
  tische  Ps.  der  Unfälle  (1926X  O, ay­  eserler  hazırlamış,  fakat  bunları  ba.s-
  nı  zamanda  «Psikolojinin  ileri  adım­  tıramadan  ölmüştür.  —  Osman  Er­
  ları  ve  onların  uygulanmalar! =:Forts
                                 gin,  «Muallim  M.  Cevdet,  Hayatı  ve
  chritte  der   Psychologic  und  ihrer
                                 F.aerieri  ve  Kütüphanesi»   adlı  850
  Anwendungen«  adlı  dergiyi  yoyınla-
  m ıştır,                       sayfalık  bir  kitap  yazarak  bu  değer­
                                 li  eğitkeni  tanıtmıştır.  M.  Cevdet’in
                                 yayınlanmış  başlıca  kitapları  şunlar­
    MARCUS  AURELLIUS  ANTO-
  NtlTS  (121  -  181) —  «marküs  öreli-   dır:  tbni  Batııta’ya  Zeyil  (arapça);
  yös  antoniyus  ok.»  Felsefe  ve  edebi­  Zamanımızda  Umılü  İnşa  ve  Muha­
  yata meraklı,  eğitim  meselelerine da­  bere;  .*|jehnamc  —-  Şarkın  llyadasıı
  ir  yazılar  yazmış  olan  Roma  İmpa­  Müderris  Ahmet  Nairn,  Tarihi  Söz­
  ratoru.  Kendi  kendine  eğitim  ilkesi -   lük  (altı  forması  basıhnıştır).  Btb-,
  nin  ilk  temsilcisi  sayılabilecek  bir  c-   362,  363.
  ğitken.  O,  imsanın  içinde  bir  irade •
                                   MECBITIİ  ÖĞRETİM  KANU  •
  nin  bulunduğuna,  bu  sayede  inşa  -
                                 NU  — Türkiye’de  II.  inci  Mahmut
  nin  kendisine  hâkim  olabileceğine  i-
                                 tarafından  çıkarılan  1824  tarihli  bir
  nanır  ve  ruhun  şdlkselmosi  İçin  aile
  ocağında  iyi  örneklerden  faydalan  -   fermanla  tahsil  mccburiyetr  nilha.v
  mak  icap  ettiğini  ileri  sürerdi.  Yu­  sa  İstanbul  halkına  duyurulmuş  ise
                                 de  bunu  uygulamak  uzun  müddet
  nanca  olarak  yazdığı  "Düşünceler»
                                 mümkün  olamamıştır.  1869  tarihin­
  adlı  eseriyle  tanınır.  Bib:  417,  425.
                                 de  Saffet  Paşa  (Bmb.)  nin  himme  -
    MC  DOUG ALL  (doğ.  1871)  --   tiyle  çıkarılan  «Maarifi  Umumiye
  Birleşik  Amerika  Devletinde   Ila-   Nizamnamesi»  aynı  meseleyi  ger  -
  ward Üniversitesinde profesörlük yap   çeklcştirmckIe  ilgili  bir  çok  hüküm­
  mış  olan  bir  psikolog.  Başlıca  eser­  leri  ihtiva  etmektedir.  Fakat  bu  da
  leri  şunlardır  1.  Social  Pxycholf>gy  türlü  sebeplerden  tatbik  edileme  -
  (1908).  2.  Body  and  Mind  (1911).  3.  miştir.  İkinci  Meşrutiyetin  ilânın  -
   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318