Page 341 - Öğretmen Ansiklopedisi ve Pedagoji Sözlüğü I
P. 341

3 2 8   —

                                    resinde  çalışmış  «İleri  Eğilim
                                    L’EduottioD  Progressive  ou  Etüde
                                    du  Co>uıs  de  la  vie*  adlı  eserilc  ta­
                                    nınmış  olan  bir  kadın  eğitken  ve
                                    yazar.  O,  insanların  fitratan   fena
                                    olduklarına  inanır,  öğretmenin  ilk
                                    görevi  çocuğu  kurtarmak  ve  yük  -
                                    seltmek  olduğunu  söyler.   Necker,
                                    «Çocukları  anlamak  için  onları  sev
                                    mek  lâzımdır.  Onlar  zekâdan  ziya­
                                    de  kalple  keşfolunabilirler,  der.  I-
                                    rade  eğitimine  p>ck  önem  v-eren  bu
                                    eğitken,  hür,  mütefekkir,  mukadde­
                                    ratına  hâkim,  sosyal  görevlerini  ger
                                    çekleştirmeye  muktedir,  aile  ve  ana­
                                    lık  vazifelerine  bağlı  kadınlar  yetiş­
                                    tirmek  istemiştir.  Bib:  425.
          r'^  i ’       •
       ■; •/•*^. •'»■•  •>.   V   ^  •' •'v'vA  ,  NESNELLEŞTİRME  —  Bir  şeyi
          *.  " I “A.s i. Ai, '9Lbw ., %>■
                                    zihinde  gayri  zati  bir  hale  getir­
                Natorp              me.  «Bilhassa  eşyayı  olduğu  gibi  gö­
                                    ren,  onların  şekillerini  değiştirme­
     hale  getirir,  hem  dc  ona  geniş  bir   yen  kimsenin  durumu.  «Gayri  şah­
     ulun  hazırlar.  Bu  şekildeki  bir  eği­  sî,  benden  ve  benim  zihnimdekin -
     timin  gelişmesi  aklın   kanunlarına   den  başka  olan  şey,  kendini  buna
     uymakla mümkün  olabilir.  Bu sebep­  olduğu  gibi  kabul  ettiren  şey  yani
     ten  zekâyı  geliştirmeye  yarayan  ma­  hakikat».  —  Eğitken  Kersehenstei-
     tematik, gramer...  gibi dersler  önem­  ner,  nesnelleştirme   denilince   bir
     lidir.  Aile,  tek  okul  sistemine  uy­  şey  hakkında  hüküm  verilirken  za­
     gun  bir  hale  getirilmiş  okul,  halk   ti  kanaati  bir  tarafa  bırakıp  mesele­
     eğitimi  kurumlan  sosyal  terbiyenin   nin  kendisinden  ve  icaplarından  gel
     gelişmesini  sağlarlar.  —  Başlıca  c-   me  görünüşlere,  duruma   uymayı
     scrleri şunlardır :  1. SozialpAdaeodk,   kasteder.  —  Nesnelleştirilmiş  şey
      1898;  2.  Pestalozzi,  1909;  3.  Volks-   hakkında hüküm verilirken onun  ken
     kuHur u.  Personlichkelt-skultur,  1911;  di  değerleri,  kiymet  ölçüsü  olarak
     4.  Idealismus  Pestalozzis,  1919;  5.   kabul  edilir.  İnsan  bir  defa  eşyaya
     SozialideaUsmııs,  1920.  Bib:  417,   bu  gözle  bakmaya  vc  bu  ölçü  ile
     421.                           hüküm  vermeye  alıştımı, ondan  son­
       NkX'KKR  HE SAUSSURK  (1766-   ra  bunu  diğer  .sahalara  da  tatbik  e-
      1841)  — «nckcr  ok.*  Fransız  Isviç-  debilir.  Nesnelleştirmeye   alışılıncii
   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346