Page 341 - Öğretmen Ansiklopedisi ve Pedagoji Sözlüğü I
P. 341
3 2 8 —
resinde çalışmış «İleri Eğilim
L’EduottioD Progressive ou Etüde
du Co>uıs de la vie* adlı eserilc ta
nınmış olan bir kadın eğitken ve
yazar. O, insanların fitratan fena
olduklarına inanır, öğretmenin ilk
görevi çocuğu kurtarmak ve yük -
seltmek olduğunu söyler. Necker,
«Çocukları anlamak için onları sev
mek lâzımdır. Onlar zekâdan ziya
de kalple keşfolunabilirler, der. I-
rade eğitimine p>ck önem v-eren bu
eğitken, hür, mütefekkir, mukadde
ratına hâkim, sosyal görevlerini ger
çekleştirmeye muktedir, aile ve ana
lık vazifelerine bağlı kadınlar yetiş
tirmek istemiştir. Bib: 425.
r'^ i ’ •
■; •/•*^. •'»■• •>. V ^ •' •'v'vA , NESNELLEŞTİRME — Bir şeyi
*. " I “A.s i. Ai, '9Lbw ., %>■
zihinde gayri zati bir hale getir
Natorp me. «Bilhassa eşyayı olduğu gibi gö
ren, onların şekillerini değiştirme
hale getirir, hem dc ona geniş bir yen kimsenin durumu. «Gayri şah
ulun hazırlar. Bu şekildeki bir eği sî, benden ve benim zihnimdekin -
timin gelişmesi aklın kanunlarına den başka olan şey, kendini buna
uymakla mümkün olabilir. Bu sebep olduğu gibi kabul ettiren şey yani
ten zekâyı geliştirmeye yarayan ma hakikat». — Eğitken Kersehenstei-
tematik, gramer... gibi dersler önem ner, nesnelleştirme denilince bir
lidir. Aile, tek okul sistemine uy şey hakkında hüküm verilirken za
gun bir hale getirilmiş okul, halk ti kanaati bir tarafa bırakıp mesele
eğitimi kurumlan sosyal terbiyenin nin kendisinden ve icaplarından gel
gelişmesini sağlarlar. — Başlıca c- me görünüşlere, duruma uymayı
scrleri şunlardır : 1. SozialpAdaeodk, kasteder. — Nesnelleştirilmiş şey
1898; 2. Pestalozzi, 1909; 3. Volks- hakkında hüküm verilirken onun ken
kuHur u. Personlichkelt-skultur, 1911; di değerleri, kiymet ölçüsü olarak
4. Idealismus Pestalozzis, 1919; 5. kabul edilir. İnsan bir defa eşyaya
SozialideaUsmııs, 1920. Bib: 417, bu gözle bakmaya vc bu ölçü ile
421. hüküm vermeye alıştımı, ondan son
NkX'KKR HE SAUSSURK (1766- ra bunu diğer .sahalara da tatbik e-
1841) — «nckcr ok.* Fransız Isviç- debilir. Nesnelleştirmeye alışılıncii