Millî Eğitim Bakanlığınca okul yöneticilerine yönelik düzenlenen seminerler kapsamında İstanbul'da 2-4 Aralık tarihlerinde 6'ncısı düzenlenen "Tarih, Kültür ve Medeniyet Bilinci Semineri"ne 81 ilden 600 anaokulu yöneticisi katıldı.
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, programda yaptığı konuşmada "Bu ülkenin evlatlarının, bölgelerden bağımsız bir şekilde eğitimle buluşmasını sağlayan lider Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'dır. Bakanlık dönemimde eğitimle ilgili hangi konuyu kendisine götürdüysem ekonomik koşulları zorlamasına rağmen her zaman eğitim sistemimizin yanında, öğretmenlerimizin yanında oldu. Ben kendisine minnettarım." sözlerine yer verdi. Gelinen noktada eğitimde kitleselleşme evresinin tamamlanmasının ardından daha fazla kaliteye ve fırsat eşitliğine odaklanılacağını belirten Özer, "Sayın Cumhurbaşkanımızın genel çerçevesini çizmiş olduğu Türkiye Yüzyılı vizyonuna sahip gençleri yetiştirmek için sizlerle el ele yürüyeceğiz." dedi.
Okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasını öncelikle ele aldıklarını bildiren Özer, 2000'li yıllarda Türkiye'de beş yaştaki okullaşma oranın yüzde 11 olduğunu hatırlattı ve "Yüzde 11'e baktığınız zaman, sosyoekonomik seviyesine baktığınız zaman, o çocukların ailelerinin sosyoekonomik seviyesi en avantajlı olan aileler olduğunu görürsünüz. Yani imkânı olan, maddi güç yetirenler, okul öncesi eğitime erişiyordu. Ama büyük bir çoğunluk, yüzde 89, okul öncesi eğitime erişemiyordu. Son 20 yılda Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde tüm Türkiye'de bölge, şehir, ilçe ayrımı yapılmaksızın yapılan seferberlik sonucunda 20 yıl gibi kısa sürede beş yaştaki okullaşma oranları yüzde 11'den yüzde 98'e, ortaöğretimdeki yani liselerdeki okullaşma oranları yüzde 44'ten yüzde 95'e, ilkokuldaki okullaşma oranı yüzde 99'un üzerine, ortaokuldaki okullaşma oranı ise yüzde 99'un üzerine ulaşmıştır. Son 20 yılda eğitimin tüm kademelerinde, Cumhuriyet tarihinde ilk kez okullaşma oranı yüzde 95'in üzerine çıkmıştır." sözlerine yer verdi.
Rakamların öğretmen başına düşen mesleki gelişim eğitiminde de kendini gösterdiğini vurgulayan Özer; mesleki gelişim toplulukları kurduklarını ve 2020'de öğretmen başına düşen yıllık ortalama eğitim saatinin 44'ten 2021'de 94 saate çıkarıldığını, 2022 hedefinin öğretmen başına 120 saatken şu anda 205 saate ulaşıldığını, muhtemelen bunun 250 saate tamamlanacağını; tüm bu yapılan yatırımlar göz önüne alındığında Millî Eğitim Bakanlığı olarak artık odağın öğretmen ve okul yöneticileri olduğunu ve okul yöneticilerinin liderlik özelliğini desteklemek için de her türlü imkânın seferber edileceği bilgisini paylaştı.
Öğretmenlik Meslek Kanunu'na da değinen Özer, "Sayın Cumhurbaşkanımızın da ifade ettiği gibi 60 yıllık bir özlemdi. İstedik ki öğretmenlerimizin kişisel gelişimleriyle ilgili bir mekanizma oluşturalım. Bir eğitim verelim. Eğitimden sonra da bir sınav yapalım. Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlikte öğretmenlerimizin özlük hakkında ciddi bir iyileşme sağlayalım. İlk kez bir meslek grubuna -ki onlar öğretmenlerdir- 3600 ek gösterge hakkı verildi. İlk kez bir meslek grubuna hususi bir kanun çıkarıldı." ifadelerine yer vererek konuşmasını "Ben bu organizasyonun gerçekleşmesine emek verenlere çok teşekkür ediyorum. Seminerlerle, katılımlarıyla bu süreci gerçekten çok güzel noktaya taşıyan başta Millî Savunma Üniversitesi Rektörü Erhan Afyoncu hocamız olmak üzere tüm emek veren hocalarımıza teşekkür ediyorum." sözleriyle tamamladı.
Prof. Dr. Erhan Afyoncu'nun "Türklerin Dünya Tarihindeki Yeri", Prof. Dr. M. Fatih Andı'nın "Edebiyat ve Toplum", Prof. Dr. M. Sabri Küçükaşçı'nın "İslam Medeniyeti", Dr. Sait Başer'in "Türk Kültürü ve Töresi", Doç. Dr. Fatih Çınar'ın "Değerler Eğitimi", Ayşe Erdoğdu'nun "Müzeciliğin Kültür, Medeniyet ve Eğitimdeki Yeri" konulu sunumlarıyla katkı sundukları seminer, düzenlenen kültür programlarıyla sona erdi.