Eğitimin Sigortası: Öğretmenlerimiz Projesi
4794
15:46
22.07.2022

22-07-202222-07-202222-07-202222-07-202222-07-202222-07-202222-07-202222-07-2022

 

Öğretmenin kalitesi eğitimin niteliğini belirlemede en etkili faktördür. Çünkü öğretmenler; bireylerin akademik gelişimlerinin yanı sıra, onların psikolojik iyi olma hallerinin, sosyal uyum ve iletişim becerilerinin dâhil olduğu tüm gelişim alanlarına, insani özellik ve yeterlikleri kapsamında doğrudan etki etmektedir. Özellikle mesleğe yeni başlayan veya çalışma hayatının ilk yıllarında kırsal bölgelerde çalışan kadın öğretmenler; farklı sosyal yaşamlara uyum, okul kültürü/iklimine adaptasyon, ilişkiler, sınıfta davranış yönetimi, birleştirilmiş sınıflı okullar ve benzeri konularda kendine özgü sorunlarını çözebilme, paydaşlarla ve çevreyle ilişkiler gibi pek çok konuda sorunlar yaşayabilmektedirler.

"Eğitimin Sigortası: Öğretmenlerimiz" Projesi bu çerçevede oluşturuldu. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Koordinasyonunda gerçekleştirilen bu proje mesleğinin ilk yıllarında kırsal bölgelerde görev yapan kadın öğretmenleri desteklemeyi amaçlamaktadır. Kaliteli eğitimin herkesin hakkı olduğu düşünüldüğünde, bunun en önemli faktörünün kendisini her yönden geliştirebilen bir öğretmenle mümkün olabileceği tartışma götürmez bir gerçektir. Bu nedenle, köy koşullarından kaynaklı fiziksel olanaksızlıkların yanı sıra sosyal ve kültürel anlamda büyük yoksunluklarla mesleklerini icra etmeye çalışan köy öğretmenlerinin motive edilmeleri büyük önem taşımaktadır.

Bu protokolün amacı, Öğretmenlerin yaşadıkları çevresel, fiziksel ve mesleki sorunları en aza indirmesi, bilgilerini artırması, mesleklerine ve kendilerine olan inanç ve motivasyonlarını yükseltmektir. Mesleğinin ilk yıllarında köy/ilçeye atanan kadın öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimlerinin desteklenmesi yoluyla, çalışma hayatına daha iyi bir başlangıç yapmalarının sağlanması ve bu amaçla hem öğretmenlerin meslek yaşamlarının kalitesinin geliştirilmesi hem de öğrencileri için bir umut yeşertilmesidir. Bu sayede öğretmenlerin hem proje boyunca görev yaptıkları okuldaki öğrencilerine, hem de meslek hayatları boyunca eğitecekleri öğrencilere etkilerinin olumlu yönde gelişimi sağlanacaktır.

Öğretmenlerin ilk yıllarında karşılaşabileceği muhtemel sorunlara karşı mesleki ve akademik bilgilerinin desteklenmesi, kişisel gelişimine katkı sağlanması ve motivasyonunun artırılması hedeflenmektedir. Bu doğrultuda aşağıda yer alan farklı eğitim programları ve iletişim platformları geliştirilecektir. Öğretmenlerin yöresel ve sosyal uyumunun sağlanması, sosyal girişimcilik modelleri oluşturulması, gönüllülük esasına dayalı projeler ile ana projenin desteklenmesi hedeflenmektedir.

Proje ile Cumhuriyetin 100. yıldönümünün kutlanacağı 2023 yılına kadar 1.000 kadın öğretmene, 30.000'den fazla çocuğa ve 150.000 aile üyesine ulaşılması hedeflenmektedir. Proje, "Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişiminin Desteklenmesi", "Öğretmenlerin Yöresel ve Sosyal Uyumunun Sağlanması ? Sosyal Girişimcilik Modelleri" ve "Gönüllülük Esasına Dayalı Projeler ile Ana Projenin Desteklenmesi" olarak 3 temel bileşen kapsamında yürütülecektir.

 

Proje kapsamında;

  • 2018 ? Proje illeri ve öğretmen isimleri belirlendi. (7 ilde 25 ilçede 50 öğretmen)
  • 2019 - Proje öğretmenleri ve okullarıyla ilgili bilgi toplanması ve Bugünden Geleceğe Mektup Çalışması (Okul ve yöreye ilişkin bilgilerin istendiği Anket çalışması, CV, okul fotoğrafları, Okulda Bir Günüm Video Çalışması) yapıldı.
  • 2019 ?Kişisel Gelişim ve Mesleki Gelişim Modülleri oluşturuldu.
  • 2019 yılında 39 öğretmenin katılımıyla "Köy Okullarında Göreve Başlayan Öğretmenlere Yönelik Kişisel Gelişim Kursu" gerçekleştirildi.
  • 2019 ? Sosyal Girişimcilik Modülü eğitim içeriği oluşturuldu.
  • 2019 yılında 48 öğretmenin katılımıyla "Köy Okullarında Göreve Başlayan Öğretmenlere Yönelik Mesleki Gelişim Kursu" gerçekleştirildi.
  • 2020 yılında 40 öğretmenin katılımıyla "Köy Okullarında Göreve Başlayan Öğretmenlere Yönelik Toplumsal Uyum ve Sosyal Girişimcilik Kursu" gerçekleştirildi.
  • 2020 yılında farklı illerde görev yapmakta olan 100 öğretmene pandemi nedeniyle uzaktan eğitim verildi.
  • 2021 yılında farklı illerde görev yapmakta olan 150 öğretmen projeye dahil edildi.
  • Projeye dahil edilen tüm öğretmenlere yönelik olarak uzaktan eğitim, seminer ve bilgilendirme çalışmaları devam etmektedir.
  • 2021 yılında projeye dahil edilmiş olan tüm öğretmenlerle Antalya ilinde "Mesleki Gelişim Eğitimi" ve "Uyum Programı" gerçekleştirilmiştir.
  • Projenin yaygınlaştırma çalışmaları kapsamında yeni öğretmenlerin projeye dahil edilebilmesi amacıyla başvuru formu oluşturuldu.

 

Ana proje kapsamında gerçekleştirilen çalışmaların haricinde gönüllülük temelli projelerle ana proje desteklenmektedir. Gerçekleştirilen gönüllülük faaliyetleri aşağıdaki gibidir:

  • Zurich Türkiye gönüllü çalışmaları ve proje desteği ile projede yer alan öğretmenlerimizin görev yaptıkları okullardaki öğrencilere kıyafet yardımı (Zurich Sigorta Gönüllülerinin 8 Proje okuluna toplam 205 Bot ve 61 Mont Göndermesi ( Üçpınar İlkokulu, Savaş İlkokulu, Karabağ İlkokulu, Yakıtlı İlkokulu, Üçgöze Şehit Mustafa Çekirdek İlkokulu, Şehit Şerife Özden Kalmış İlkokulu, Durantaş İlkokulu ve Yukarıdere İlkokulu) ve Ekim 2019'da Şanlıurfa/Harran Küçükyıldız İlkokulu öğrencilerine hediye yardımı yapıldı.
  • TED Gönüllü Komitesinin projeye gönüllü desteği ile TED Gönüllü Komitesi kuruldu. Komite üyeleri ile proje öğretmenleri bir araya geldi. (7 Komite üyesi Kişisel Gelişim Eğitimi sırasında proje öğretmenleriyle tanıştı)
  • TED okullarında yürütülen kampanyalar ile proje okullarının ihtiyaçlarının karşılanması için 39 TED okulunda kampanya düzenlendi.
  • Proje okullarının okul binası ve çevresinin iyileştirilmesi kapsamında,
    • Üçpınar İlkokulu İyileştirme Çalışmaları
    • Danagözü Aslanlı İlkokulu İyileştirme Çalışmaları
    • Küçükyıldız İlkokulu İyileştirme Çalışmaları yapıldı.
    • 50 Proje okuluna toplam 12.768 adet kırtasiye malzemesi ve 2.130 adet kıyafet yardımı yapıldı.

Yayın Tarihi: 22.07.2022