Proje, Milli Eğitim Bakanlığınca, UNICEF işbirliği ve Erciyes Üniversitesi koordinatörlüğünde yürütüldü. Başta dezavantajlı çocuklar (özel eğitime muhtaç çocuklar, geçici koruma altındaki mülteci çocuklar, şiddete maruz kalmış çocuklar vb.) olmak üzere tüm çocuklara hizmet sunan eğitim personeli kapasitesini güçlendirmeyi ve her çocuğun kaliteli kapsayıcı bir eğitime erişmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda, 10 başlık altında öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim modülleri ve bu modüllerin kendi kendine öğrenme modülleri oluşturuldu.
Modül 1. Kapsayıcı eğitime giriş: teorik ve kavramsal çerçeve
Modül 2. Kapsayıcı öğretim ve değerlendirme
Modül 3. Kapsayıcı öğrenme ortamları (Fiziksel ve psiko-sosyal)
Modül 4. Okul, aile ve toplum ortaklığı
Modül 5. Engeli olan çocuklarla çalışmak
Modül 6. Türkçe'nin ikinci dil olarak öğretilmesi
Modül 7. Şiddete maruz kalmış çocuklarla çalışmak
Modül 8. Geçici koruma altındaki çocuklarla çalışmak
Modül 9. Göç ve terörden etkilenmiş çocuklarla çalışmak
Modül 10. Afetten etkilenmiş çocuklarla çalışmak
Proje kapsamında;
- Eğitim içeriğinin tespitine yönelik olarak öğretmenlerimizle odak grup görüşmeleri yapıldı.
- 2018 yılında İstanbul'da 50 katılımcılı çalıştay gerçekleştirildi.
- 10 eğitim modülünün geliştirilmesi 2018'de tamamlandı ve İzleme Değerlendirme Modülü ve Eğitici Eğitimi el kitabı UNICEF aracılığıyla MEB'e teslim edildi.
- Gözden Geçirme Çalıştayı 2018'de Ankara'da yapıldı.
- 2018 yılında hazırlanan modüller için İstanbul'da Eğitici Eğitimi yapıldı.
- 8 pilot ilde (Ankara, İstanbul, İzmir, Kayseri, Trabzon, Gaziantep, Mersin, Van) İzleme ve değerlendirme çalışması yapılmıştır. Eğitici Eğitimi alan 183 öğretmen, illerinde bulunan öğretmenlere eğitim verdi.
- 2018 yılında pilot eğitimlerde elde edilen veriler doğrultusunda Trabzon'da revize çalışması yapıldı ve modüllere son hali verildi.