1090
15:07
28.03.2022

Protokol imza törenine Bakan Yardımcısı Peter Aşkar'ın yanı sıra TÜBA Başkanı Prof. Dr. Muzaffer Şeker, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal, EFDEK Başkanı Prof. Dr. Selahiddin Öğülmüş, TDK Başkanı Prof. Dr. Gürer Gülsevin, TTK Başkanı Prof. Dr. Birol Çetin, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Cevdet Vural ve Ortaöğretim Genel Müdürü Halil İbrahim Topçu katıldı.

MEB Tevfik İleri Toplantı Salonu'nda gerçekleşen toplantıda konuşan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Peter Aşkar, 7 yıl aradan sonra aralık ayında düzenlenen 20. Milli Eğitim Şurası'nda "Temel Eğitimde Fırsat Eşitliği", "Mesleki Eğitimin İyileştirilmesi" ile "Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi" olmak üzere üç temel hedef ortaya koyduklarını belirterek eğitimi bir gelecek meselesi olarak gördüklerini ifade etti. Aşkar, bu geleceği inşa edecek yegane unsurun da öğretmenler olduğuna işaret ederek, "Ülkemizin rekabet gücünü, toplumsal ve bireysel refahı artırmak için eğitimin niteliğini artırmak durumundayız. Bu nedenle önceliklerimizden biri öğretmenlerimizin niteliklerinin artırılmasıdır." diye konuştu.

Öğretmen ve yöneticilerin bireysel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak için çok sayıda eğitim düzenlediklerini, bilgi ve becerilerini geliştirmeye çalıştıklarını dile getiren Aşkar, her geçen yıl bu eğitimlerin niteliğini ve niceliğini artırarak geleceği sağlam bir zemin üzerine inşa etmeyi amaçladıklarını bildirdi. Bakan Yardımcısı Aşkar, bu bağlamda gerek mevzuat gerekse mali boyutta çeşitli düzenlemeler yaptıklarını belirterek, bu ay yeni Hizmetiçi Eğitim Yönetmeliği'ni yayımlayarak öğretmen eğitiminde yeni yaklaşımları hayata geçirdiklerini söyledi.

Bu kapsamda Öğretmen-Yönetici Hareketlilik Programı, Okul Temelli Mesleki Gelişim ve Mesleki Gelişim Toplulukları uygulamalarına başlayacaklarını belirten Aşkar, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu programlarla öğretmen ve yöneticilerimiz okul ziyaretleriyle iyi örnekleri yerinde görüp hızla kendi okullarına aktarabilecek, okullarımız artık öğretmenlerin talepleri doğrultusunda mesleki gelişim faaliyeti düzenleyebilecek, meslektaşları ve eğitim görevlileri ile buluşarak uygulamaya dönük becerilerini geliştirebilecek. Elbette bu eğitimlerin mali bir boyutu, bütçesi var. Biz Bakanlık olarak öğretmen ve yöneticilerimizin eğitimlerine ayırdığımız bütçeyi her geçen yıl artırıyoruz. 2022 yılında merkezi bütçeden mesleki gelişim için ayırdığımız 9 milyon 958 bin liralık bütçeyi 28 kat artırarak 282 milyon liraya çıkardık."

"Destekler öğretmenlerimizin niteliğinin artırılmasında en büyük desteğimiz"

Aşkar, eğitimin ortak paydasının, geleceği belirleyen en önemli etken olduğunun altını çizerek, bu nedenle tüm bu çalışmaları yaparken TÜBİTAK, EFDEK, TÜBA, Türk Dil Kurumu, Türk Tarih Kurumu gibi alanında uzman kurum ve kuruluşlarla iş birliği protokolleri imzaladıklarını vurguladı. Bu protokoller kapsamında, hizmet içi eğitim programlarının hazırlanması, görsel, basılı ve dijital eğitim içeriklerinin üretilmesi, uzman, kitap ve süreli yayın temini, proje, yarışma, eğitim organizasyonu ile Türk dili ve Türk tarihi bilincinin geliştirilmesi konularında destekler aldıklarını ifade eden Aşkar, şunları kaydetti: "Alanın uzmanından gelen bu destekler bizim için çok önemli. Öğretmenin niteliği, eğitimin ve gelecekteki insan kaynağımızın niteliğini belirliyor. İşin ehli kurum ve kuruluşlardan aldığımız bu destekler öğretmenlerimizin niteliğinin artırılmasında en büyük desteğimiz.

'Bir el bir eli yıkar, iki el bir yüzü yıkar' diye bir atasözümüz var. Biz bu iş birlikleri ile eksikliklerimizi tamamlıyor, öğretmen eğitimlerinde daha iyiye doğru yol alıyoruz. Bu yolda bizimle olan, sorumluluk alan, öğretmenlerimizin bireysel ve mesleki gelişimlerine katkı sunan ve eğitimlerin gerçekleştirilmesine destek olan herkese teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum." İş birliği protokolünde yer alan kurum ve kuruluşların başkanları değerlendirmelerde bulunarak, protokolün hayırlı olması temennisinde bulundu.

Konuşmaların ardından "Öğretmen ve Yönetici Eğitiminde İşbirliği Protokolleri" imzalandı.

"Öğretmen ve Yönetici Eğitiminde İşbirliği Protokolleri"

Protokol kapsamında; Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) ile hizmet içi eğitim programının hazırlanmasında, eğitim içeriklerini hazırlayacak eğitim görevlilerinin belirlenmesinde, eğitimlerde kullanılacak görsel ve basılı materyal ve dokümanların hazırlanmasında, eğitimde kullanılacak yüz yüze veya uzaktan eğitim -dijital eğitim- içeriklerinin, dokümanların/eğitim materyallerinin temininde çalışmalar yürütülecek.

TÜBİTAK ile kongre ve sempozyumlarda akademisyen desteğinin sağlanması, çevre bilinci, sıfır atık, iklim değişikliği ve matematik öğretimi temaları öncelikli olmak üzere iş birliği içerisinde öğretmen eğitimi verilmesi ve öğrencilere yönelik proje, yarışma ve eğitimlerin düzenlenmesi, mesleki gelişim toplulukları ve okul temelli mesleki gelişim faaliyetlerine yönelik uzman desteği sağlanması ve mesleki gelişim toplulukları faaliyetlerinin projelendirilmesine yönelik destek programları oluşturulacak.

Türk Dil Kurumu ile çalıştay, kurultay ve bilgi şölenlerinin yapılması, kitap ve süreli yayın temini ve Türkçenin kullanımı ve dil bilgisi konularında yapılacak çalışmaların desteklenmesi sağlanacak.

Türk Tarih Kurumu ile yönetici ve öğretmenlerin tarih öğretimi ve tarih bilincine ilişkin çalışmalarına katkı sağlanması, çalıştay, kurultay ve bilgi şölenlerinin yapılması, kültür ve sanat söyleşileri ile tarihî mekânlara yönelik gezi organizasyonlarının düzenlenmesi sağlanacak.

Eğitim Fakültesi Dekanlar Konseyi ile de merkezî ve mahalli olarak düzenlenecek öğretmen ve yönetici eğitimlerine akademik destek sağlanması, mahallî olarak düzenlenen "Okul Temelli Mesleki Gelişim" faaliyetlerine akademik destek sağlanması çalışmaları gerçekleştirilecek.

 

 

28-03-202228-03-202228-03-2022

Yayın Tarihi: 28.03.2022