Page 466 - Öğretmen Ansiklopedisi ve Pedagoji Sözlüğü I
P. 466

— 453 - -

          soz  açıldığım,  fakat  bunları   SEBZE  YETtŞTlRVfE  (Okulda)
    *‘oyiiycnlerin  kendi  evlerini  bile  dü-   — Okulun  uygulama  bahçesinde  bu­
    *îne  koyamadıklarını açıklar ve  söz*   nun için yer ayırmak, öğrencileri seb­
    •erine*  5u  sfckildc  devam  eder;  «Oa.uI   ze  yetiştirmekle  ilgili  işlere  katmak
    ^feitİDîi,  insanları  ekonomik   hayat   iş  eğitimin  ilkelerinden  birini  teşkil
    •'“•iimından  da  desteklediği  takdirde   eder.  Yurdumuzun  birçok  bölge.eri
    ‘•'Eğerlidir.  Bir  nehirin  üzerinde  ulaş-   sebze  yetiştirmeye  elverişli  şartlara
    •*nna  vasıtalarının  dolanmasını  sağ-   malik  olduğu  halde  köylerimizin  ço­
    •’üTiak  veya  bir  tarlayı  ürün  verecek   ğunda  bu  iş  ele alınmadığı  için  besi
          getirmek; teleskopla uzaklar-   maddelerinin  tedarikinde  sıkıntı  çe­
    ^aki yıldızları  araştırmaktan  çok  da-   kilmektedir.  Türkiye  çapındaki  seb­
    ^   lazlu  değerlidir.  Onun  için  insan-   ze  istihsali  nüfusa  nisbetlc  pek  az­
    •ara faydası dokunmıyan  bilgileri  bir   dır.  Onun  için  toprağı  elverişli  çev­
         atın.  Eğer  el  sanatlarına  ve   relerdeki  okullarda  sebzeciliğe  önem
   •'»yata  faydalı  olurlarsa  matematik   vermek,  tabiat  nimo*lcrindcn  fayda-
      tabiat  bilimlerine  önem  verilme-   lanmanm  yolunu  bilen  bir  nesil  ye-
   ’*1 ‘loğrudur.  Bütün  bilimlerin  vazife-   lîşürmck  lâzımdır.  —  Sebze  yetiş  -
      'bi  insanları  mükemmel  bir  hale   (irmekle  ilgili  önemli  işler  şunlardır:
   Kcürccck  ve  onlara  yardımı  dokuna-  I.  .Sebze  yetiştirilecek yerin  seçiLue-
       bir  vasıta  haline  sokmak  olma-   si  ve  bahçe  plânının  hazırlanması;
   •'tlır.».
                                  .Sebze  bahçesinin  yeri  seçilirken  gü­
              HRA.S.  (IN3M917)  —   neye  bakan,  bu  mümkün  değilse  gü­
      »b ok.»  Bohemya'da  bilhassa  köy   ney  -  doğu  veya Güney  -  Batıya  ba­
     gclcrinde  ilk  öğretim  müfettişliği   kan  yerler;  bu  vasıfta yer  bulmakta
   ^»Pmış,  j]|(  okullara  iş  dersinin  ko-   mümkün  olmaz.sa  düz  bir  yer  ayrı­
   1^^  »-'t  için  çok  çalışmış  bir  eğit-   lır;  fakat  bunun  Kuzev  tarafını  du­
     *'■  O,  işliksiz ve  bahçesiz  okul  ola-   var  veya  çitle  kapatmak  uygun  o-
   ^^•yacagını  ileri  sürerek  bu   fikrin   lıır.  Seçilen  yerin  kirizma  edilmesi
   ^  'pekleştirilmesi  uğnına  çok  emek   şarttır.  —  Bahçe  plânı  şu  noktalar
                    okul  bahçesi-   gözönündc  tutularak  hazırlanmalı-
   jjç ,   olarak  kümes  hayvanları   dır:  1 )  Bahçeye  ayrılan  toprak  par­
   terr       »rıcılık  yapılmasını.  çasının  sınırlan  ve   bUyüklUğU;  2 )
   İÎ.Ö ***^^*^  •‘onıirnasını  da  istiyordu.  Burada  yetiştirilecek  sebzelerin  cinsi
       ''•^"Harında  tesis  edilecek  uygu­  ve  miktarı;  3)  Bahçe  içinde  bırakıla­
   lanır         şehir ve  kasaba o.  cak  yolların  genişliği  ve  istikameti;
                  karakterde  olma-  4)  Sn  dcptısnnun  yeri  ve  sebzeleri
                                  sulamak  irin  acıladık  arkların  geçe­
           Arbelfvschule nh  oıvaniv   cekleri  yerler;  5)  Yetiştirilecek  seh
        ®^t«ndiell  den  Volksrhule.  zclcrtn  boyları  ve  bunlardan  seyrek
        ®lb:  186.
                                  sulanacaklarla  sık  sık  Milanacakların
   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471