Page 8 - Çanakkale Şehitlerinin Kalemleri
P. 8

ların yukarıdaki belgede de belirtildiği gibi doldurulması gerekecek ve bunun için askere
               alımlar artacaktır. Okuyacağınız eserde bu gibi etkiler ayrıntılarıyla aktarılmıştır.
                  Birinci bölümde “Savaş” başlığı altında konunun daha iyi anlaşılabilmesi için I. Dün-
               ya Savaşına giriş yapılarak Çanakkale Muharebeleri anlatılmıştır. Ancak bu muharebele-
               rin detayına girilmemiştir çünkü burada amaç muharebeleri anlatmak değil, bu muhare-
               belerin eğitim sistemine etkisini ortaya koymaktır.

                  İkinci bölümde “Savaşın Öğrenciler ve Öğretmenler Üzerine Etkisi” başlığı altında
               eğitim sisteminin en temel ögeleri olan öğrencilerin ve öğretmenlerin I. Dünya Savaşının
               başlangıcından Çanakkale Savaşlarının sonuna kadar nasıl etkilendikleri ayrıntılarıyla ak-
               tarılmıştır.

                  Üçüncü bölümde  “Savaş Sırasında Mevcut Okulların Durumu” başlığı ile savaşın
               okullara olan etkileri ortaya konmuştur. Dördüncü bölümde ise eğitim sisteminin ve
               kurumlarının en fazla etkilendiği yer olan Çanakkale şehri, “Savaş Bölgesinde Eğitim”
               başlığı altında öğretmenlerinden öğrencilerine, okullarından şehrine kadar alt başlıklarla
               ayrıntılı olarak aktarılmıştır.

                  Bunun için Başbakanlık Osmanlı Arşivi, Genelkurmay Askerî Tarih ve Stratejik Etüt
               Daire Başkanlığı, Kızılay Arşivi, Meşihat Arşivi, Millî Kütüphane, Beyazıt Devlet Kütüp-
               hanesi, Süleymaniye Kütüphanesi gibi arşiv merkezleri ve büyük kütüphanelerde 2,5 yıla
               varan araştırma yapılmış ve elde edilen Osmanlıca belgeler günümüz Türkçesine aktarıl-
               mıştır. Birincil ve güvenilir kaynaklardan elde edilen bulgular, bilimsel titizlikle işlenerek
               elinizdeki eser oluşturulmuştur.
                  Bu çalışmada desteklerini esirgemeyen başta Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
               olmak üzere Prof. Dr. Selçuk UYGUN, Yrd. Doç. Dr. Gürkan ERGEN, İsmail ÖZDE-
               MİR, Mustafa Onur YURDAL, Ahmet YURTTAKAL, Gürsel AKINGÜÇ olmak üzere
               yukarıda isimleri zikredilmiş arşiv ve kütüphane çalışanlarına, T.C. Millî Eğitim Bakanlı-
               ğı’na ve aileme teşekkürü bir borç bilirim.

                  Bu eserin başta geleceği inşa eden biz öğretmenler ve geleceğimiz olan öğrenciler ol-
               mak üzere Türk milletine faydalı olması dileği ile…





                                                                   İsmail SABAH
                                                                  Çanakkale, 2017
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13