Page 469 - Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi Üzerinde Bir Araştırma
P. 469
CUMHURİYET DÖNEMİ 441
1 - Genel Öneriler:
1 - Lisans kademesine yükseltilmek suretiyle, Batı standartlarına
uygun düzeye getirelen öğretmen yetiştiren her kurumun, üniversite bü
tünlüğü içinde geliştirilmesi;
2 - Öğretim programlarının, her öğretmen adayına bir yandan-hedef
alınan-eğitim profilini, öte yandan eğitimde yönlendirici sistemin uy
gulanabilmesi için, gerekli bilgi ve yetenekleri kazandırabilecek biçimde
sürekli olarak yenileştirilmesi;
3 - Bilim araçları ve ölçme-değerlendirme yöntemleri bakımından,
yeni eğitim teknonolojileri ile donatılması;
4 - Her öğretmen adayına mutlaka bir yabancı dil öğrenme imkânı
verilmesi (yabancı dilin her öğretmen adayı için ek branşlardan biri ol
ması);
5 - Her öğretmen adayına bilgisayar kullanmanın öğretilmesi,
6 - Aynı zamanda, bölgesindeki öğretmenlerin, hizmet içi eğitim
merkezi olarak çalışması;
7 - Yeterli sayıda ve nitelikte eleman ihtiyacının bugüne kadar olan
dan çok farklı bir yaklaşımla planlanması;
8 - Öğrencilerin öğretmen yetiştiren kurumlara yönlendirilmesinin,
Orta öğrenimleri sırasında olması ve genel başarı ortalaması pekiyi ve iyi
olan yetenekli ve istekli öğrencilerden, son sınıt öğretmenler kuıulunca
uday gösterilenlerin, yetiştirildikleri dalda, öğretmen yetiştiren fakülte ve
yüksek okullara sınavsız olarak alınmaları.
2 - Öğretim Elemanı, Yönetici ve Uzman Yetiştirilmesi:
1 - Bir yandan, öğretmen yetiştiren kuıumlar için öğretim elemanı
Bakanlık için gerekli üst düzey yönetici ve uzman kadroları ye-
B^iirmck. öle yandan, öğretmeni çalışmaya, daha başarılı olmaya, ya-
'•^nıava özendirmek ve üstün nitelikli öğretmenden daha çok ya-
‘‘"lanabilmek. nihayet eğitim alanında gerekli araştırmaları yapmak için
'^^ellikle yeni eğitim programları ve eğitim araçları hazıılamak ve sürekli
■ alarak gelişmek gibi amaçlarla yeni bir kurum oluşturulması,
2 - Ba kurumun. Bakanlık ve YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu) ile
•^lutlaka üniversite bütünlüğü içinde geniş bir kampüste kurulması,
3 - En yeni eğitim teknolojileri ile donatılması,
4 - Yüksek lisans, doktora ve uzmanlık verilmesi.