Page 469 - Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi Üzerinde Bir Araştırma
P. 469

CUMHURİYET DÖNEMİ                     441


          1  - Genel  Öneriler:
          1  -  Lisans  kademesine  yükseltilmek  suretiyle,  Batı  standartlarına
      uygun  düzeye getirelen  öğretmen  yetiştiren  her kurumun,  üniversite  bü­
      tünlüğü içinde geliştirilmesi;
          2 - Öğretim  programlarının,  her öğretmen adayına bir yandan-hedef
      alınan-eğitim  profilini,  öte  yandan  eğitimde  yönlendirici  sistemin  uy­
      gulanabilmesi  için,  gerekli  bilgi  ve yetenekleri  kazandırabilecek  biçimde
      sürekli olarak yenileştirilmesi;
          3  -  Bilim  araçları  ve  ölçme-değerlendirme  yöntemleri  bakımından,
      yeni eğitim teknonolojileri ile donatılması;
         4  -  Her öğretmen  adayına  mutlaka  bir yabancı  dil  öğrenme  imkânı
      verilmesi  (yabancı  dilin  her öğretmen  adayı  için  ek  branşlardan  biri  ol­
      ması);
         5 - Her öğretmen adayına bilgisayar kullanmanın öğretilmesi,
         6  -  Aynı  zamanda,  bölgesindeki  öğretmenlerin,  hizmet  içi  eğitim
     merkezi olarak çalışması;
         7 - Yeterli  sayıda ve nitelikte eleman  ihtiyacının bugüne kadar olan­
     dan çok farklı bir yaklaşımla planlanması;
         8  -  Öğrencilerin  öğretmen  yetiştiren  kurumlara  yönlendirilmesinin,
     Orta öğrenimleri sırasında olması  ve genel başarı ortalaması pekiyi  ve iyi
     olan  yetenekli  ve  istekli  öğrencilerden,  son  sınıt  öğretmenler  kuıulunca
     uday gösterilenlerin, yetiştirildikleri dalda, öğretmen yetiştiren fakülte ve
     yüksek okullara sınavsız olarak alınmaları.


         2  - Öğretim  Elemanı, Yönetici ve Uzman Yetiştirilmesi:
         1  -  Bir  yandan,  öğretmen  yetiştiren  kuıumlar  için  öğretim  elemanı
        Bakanlık  için  gerekli  üst  düzey  yönetici  ve  uzman  kadroları  ye-
     B^iirmck.  öle  yandan,  öğretmeni  çalışmaya,  daha  başarılı  olmaya,  ya-
     '•^nıava  özendirmek  ve  üstün  nitelikli  öğretmenden  daha  çok  ya-
     ‘‘"lanabilmek.  nihayet  eğitim alanında gerekli  araştırmaları  yapmak  için
     '^^ellikle yeni eğitim programları  ve eğitim araçları  hazıılamak ve sürekli
    ■ alarak gelişmek gibi amaçlarla yeni bir kurum oluşturulması,
         2  -  Ba kurumun.  Bakanlık  ve  YÖK  (Yüksek  Öğretim  Kurumu)  ile
     •^lutlaka üniversite bütünlüğü içinde geniş bir kampüste kurulması,
         3 - En yeni eğitim teknolojileri ile donatılması,
         4 - Yüksek lisans, doktora ve uzmanlık verilmesi.
   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474