Page 7 - Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi Üzerinde Bir Araştırma
P. 7

ÖNSÖZ
                 öğretmen  yetiştirme konusu,  ülkemizde  son yıllarda  Millî Eğitimimizin  önemli bir
             sorunu olmuştur.  Bu konu üzerinde önemli toplantılar yapılmaktadır.  Bu soruna çareler
             ararken öğretmen yetiştirme işimizin tarihini bilmek kaçınılmaz bir ihtiyaçtır.
                 öğretmen yetiştirmek,  bir ülke sorunu olmaktan önce,  bir eğitim  bilimi sorunudur.’
             Bu nedenle,  onun  tarihini eğitim  bilimleri tarihinden ayırmak mümkün değildir.  Bugüne
             kadar, bu ilişkiyi belirten derli toplu bir yayın yapılmamıştır. Bu ihtiyacı karşılamak için
             “öğretmen  Yetiştirme Açısından  Türkiye'de  Eğitim  Bilimleri  Tarihi  Üzerinde Bir Araş­
             tırma" adlı bu çalışmayı yapmış bulunuyoruz.
                 Kitabımız, fjir "Giriş" ten sonra üç kısımdan oluşmaktadır.
                 "Giriş" kısmında  “Araştırmanın Amacı,  önemi ve  Yöntemi" açıklanmıştır.  Birinci
             Kısımda  "öğretmen Okulları Açılmazdan  önce Eğitim Bilimleriyle İlgili Anlayış ve öğ­
             retmen  Yetiştirme"  üzerinde  durulmuş  ve  “öğretmen  Okullarının  kısa  tarihi"  açık­
             lanmıştır.
                 Btt kısımda; araştırma konusuna genel bir yaklaşım yapılmakta,  araştırmanın genel
             bir çerçevesi çizilerek,  soruna  okurların  dikkati  çekilmektedir,  "öğretmen  Yetiştirme So­
             runu  ve  Eğitim  Hareketleri"  kısmı,  kitabın  özünü oluşturmaktadır.  Burada öğretmen ye­
             tiştirme sorunu ve eğitim bilimi ile ilgili hareketler dört bölümde İncelenmektedir:
                 1 - Tanzimat Döneminde,
                 2 - Birinci Meşrutiyet ve Mutlakiyet Döneminde,
                 3 - İkinci Meşrutiyet Döneminde,
                 4 - Millî Mücadele  Yılları ve Cumhuriyet Döneminde.
                 Millî Mücadele ve Cumhuriyet Dönemi, kendi içinde ayrıca dört Bölüme ayrılmıştır.
                 / - 1920 -1953 Arası,
                 2 -  1953 - 1973 Arası,
                 3 - 1974-1982 Arası,
                 4  -  1982 den  sonra  (öğretmen  Yetiştiren  Okullar  ve  Kurumlar  Üniversiteye  Bağ­
             landıktan Sonra.)
                 İkinci  kısımda,  her dönemde  öğretmen  yetiştirmenin  özünü oluşturan  şu  sorulara
             cevap aranmaya çalışılmıştır:
                 1.  öğretmen Meslek Dersleri (Pedagojik Formasyon Dersleri);
                 2.  Meslek  Dersleri  öğretmenleri:  Kimlikleri,  Meslekî  Kişilikleri,  öğretim  Yön­
             temleri,  Eğitim Görüşleri;
                 3.  Okula öğrenci Alımı  ve  Yatılılık Durumu;
                 4. öğretmen  Yetiştirmek İçin Alınan Diğer önlemler;
                 5.  Dönemle  ilgili  Eğitim  Hareketleri:' Açılan yeni okulkır,  eğitimle  ve özellikle öğ­
             retmen yetiştirme ile  ilgili olarak çıkarılan yasa,  yönetmelik  ve programlar,  yeni eğitim
             ve öğretim girişimleri, öğretim ilke ve yöntemleri vb...
                 Her dönemde  bu  sorunlar açısından  yapılan  işlemler,  birbiriyle  ilişkilendirilmeye
             çalışılmıştır.  Bu sırada,  ülkemizdeki eğitim  akımlan,  eğitimcilerimizin başlıca eserleri.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12