Page 9 - Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi Üzerinde Bir Araştırma
P. 9
VII
Burada şunu da belirtelim ki, bazı eğitimcilerimizin doğum ve ölüm tarihleri ile gör
düğü öğrenimi tesbit etmek mümkün olamamıştır. Okurlarımızdan bu konuda bizi ay
dınlatacak olanlar olursa, başka bir vesile ile, onları da yayımlamaya çalışacağız.
öğretmen yetiştirme sorunu ile eğitim ve öğretim amaç ve ilkelerine; ilgili yasa, yö
netmelik, program, karar ve uzman raporlarına - özet halinde de olsa - önemli bir yer ve
rilmiştir. Bu nedenle, kitabımızda, öğretmen yetiştirme ve genel olarak eğitim ve öğ
retimle ilgili, bugüne kadar düşünülmüş ve gerçekleştirilmiş olan işler bir bütün halinde
ortaya konmuştur.
Kitapta yer alan değerlendirmeler, eğitimimizin bugünkünden daha iyi olabilmesi
için bir özeleştiri olarak kabul edilmelidir.
Bu haliyle, bu araştırmamız, sadece öğretmen yetiştirmemizin tarihi ile ilgili değil,
Türkiye de eğitim bilimlerinin gelişmesinin de bir tarihi olmuştur. Bu nedenle, üzerinde
çalışdmakta olan “öğretmen yetiştirme” siyasasının tesbitine ve eğitim bilimlerimizin
gelişmesine yardım edebilirse, amacına ulaşmış olacaktır.
Son olarak şunu da belirtmeliyim: 1991 ydı Şubatında, Gazi Eğitim Fakültesi Eği
tim Bilimleri Bölümü Başkanı sayın Prof. Dr. Saim Kaptan ’ın, “Çağdaş Eğitim ” adlı
öğretmen meslek dergisinin 163. sayısında “öğretmen Yetiştirmede Alarm Zilleri Ça
lıyor başlıklı bir yazısı çıktı. Bu yazıda öğretmeni yetiştirecek öğretmenin niteliklerine
değiniliyordu. Bu yazı, bana bu önemli sorunun tarihsel yönden araştırılması fikrini tel
kin etti. Bu çalışma, böyle bir ihtiyaçtan doğmuştur. Bana esin kaynağı olduğu için,
sayın Prof. Dr. Saim Kaptan 'a teşekkürlerimi sunarım.
Ankara, 1. 12. 1992
CavitBİNBAŞIOĞLU