Page 5 - Öğretmenliğin Üç Yönü
P. 5

Ö  N  S Ö  Z



             O kullanm ız  sadece  yeteri  sayıda  öğretmene  muhtaç  değildir;
         «aynı  zamanda  bilgili,  yetenekli,  mesleğine  bağlı  iyi  yetijm if  öğret­
          menlere  ihtiyaç  vardır.
              Yazar,  öğretmenliğin  üç  yönü   bulunduğu  inancındadır.  Ger­
          çekten  nerede  görev  alırsa  alsın  bir   öğretmenin  her  jeyden  önce
          toplumum uzun  uyanık  ve  aydın  bir  üyesi,  çağdaj  bilim  ve  tekniği»
          bas  döndürücü  gelişmesi  sonucunda  gittikçe  küçülen  dünyamızın  so­
          runlarını  eğilen  bir  kimse  ve  nihayet  önem  ve  değerini  herkesin  ka­
          bul  ettiği  öğretmenlik  mesleğinin  yetenekli  bir  üyesi  olması  gerekir.
              Bu  eserde,  öğretmen  olmak  üzere  hazırlanan  gençlerimizin  bir
          vatandaş,  dünya  topluluğunun  bir  üyesi  ve  bir  meslek  adamı  sıfatiy-
          le  ne  gibi  niteliklere  sahip  olmaları  gerektiği  anlatılmaya  çalışılmış­
          tır.  Genç  öğretmenlerimize,  ( I )   T ürk  toplum unun  demokrasi  yö-
          niMide  yeniden  yapımı,  (2 )  uluslar  arasında  daha  iyi  ilişkiler  kurul­
          ması  ve  (3 )  öğretmenlik  mesleğinin   gelişmesi  konularında  büyük
          ödevler  ve  sorum luluklar  düştüğü  bir  gerçektir.  Bu  ödev  ve  sorum­
          luluklar  önünde,  öğrenim  çağında  bulunan  öğretm en  adaylarımızın
          geniş  bir  genel  kültür,  sağlam  bir  branş  bilgisi  ve  yeterli  bir  meslek
          formasyonu  ile  yetişmeleri  şarttır.  Bu  amaca  ulaşabilmek  için,  şüp­
          hesiz,  öğretmen  yetiştiren  kurum lanm ızm   program larını  devamlı  ola­
          rak  geliştirmek  ve  değişen  şartlara  uydurm ak  gerekir.  Son  yıllarda
          ilköğretmen  okullarının  ve  eğitim  enstitülerinin  program larında  ya­
          pılan  önemli  değişiklikler  bu   konuda  gösterilen  olumlu  çabaların
          birer  belirtisidir.
              öğretm enliğin  üç  yönü  açıklanırken  birinci  plânda  orta  dere­
           celi  okul  öğretmenlerinin  temel  nitelikleri  göz  önünde  tutulm uştur.
           Bu  temel  niteliklerin  büyük  bir  kısmının  diğer  öğretim  basam akların­
           da  çalışan  meslektaşlar  için  de  geçerli  olduğu  m uhakkaktır.  Bu  se­
           beple,  yazar,  eserin  bütün  öğretmen  adayları  ile  öğretmenlere  hitap
           eden  bir  özellik  taşıdığı  kanısındadır.
                                              Dr.  A.  Ferhan  OCUZKAN
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10