Page 5 - Öğretmenliğin Üç Yönü
P. 5
Ö N S Ö Z
O kullanm ız sadece yeteri sayıda öğretmene muhtaç değildir;
«aynı zamanda bilgili, yetenekli, mesleğine bağlı iyi yetijm if öğret
menlere ihtiyaç vardır.
Yazar, öğretmenliğin üç yönü bulunduğu inancındadır. Ger
çekten nerede görev alırsa alsın bir öğretmenin her jeyden önce
toplumum uzun uyanık ve aydın bir üyesi, çağdaj bilim ve tekniği»
bas döndürücü gelişmesi sonucunda gittikçe küçülen dünyamızın so
runlarını eğilen bir kimse ve nihayet önem ve değerini herkesin ka
bul ettiği öğretmenlik mesleğinin yetenekli bir üyesi olması gerekir.
Bu eserde, öğretmen olmak üzere hazırlanan gençlerimizin bir
vatandaş, dünya topluluğunun bir üyesi ve bir meslek adamı sıfatiy-
le ne gibi niteliklere sahip olmaları gerektiği anlatılmaya çalışılmış
tır. Genç öğretmenlerimize, ( I ) T ürk toplum unun demokrasi yö-
niMide yeniden yapımı, (2 ) uluslar arasında daha iyi ilişkiler kurul
ması ve (3 ) öğretmenlik mesleğinin gelişmesi konularında büyük
ödevler ve sorum luluklar düştüğü bir gerçektir. Bu ödev ve sorum
luluklar önünde, öğrenim çağında bulunan öğretm en adaylarımızın
geniş bir genel kültür, sağlam bir branş bilgisi ve yeterli bir meslek
formasyonu ile yetişmeleri şarttır. Bu amaca ulaşabilmek için, şüp
hesiz, öğretmen yetiştiren kurum lanm ızm program larını devamlı ola
rak geliştirmek ve değişen şartlara uydurm ak gerekir. Son yıllarda
ilköğretmen okullarının ve eğitim enstitülerinin program larında ya
pılan önemli değişiklikler bu konuda gösterilen olumlu çabaların
birer belirtisidir.
öğretm enliğin üç yönü açıklanırken birinci plânda orta dere
celi okul öğretmenlerinin temel nitelikleri göz önünde tutulm uştur.
Bu temel niteliklerin büyük bir kısmının diğer öğretim basam akların
da çalışan meslektaşlar için de geçerli olduğu m uhakkaktır. Bu se
beple, yazar, eserin bütün öğretmen adayları ile öğretmenlere hitap
eden bir özellik taşıdığı kanısındadır.
Dr. A. Ferhan OCUZKAN